Шлагбауми

Шлагбауми та контроль доступу

Шлагбауми являють собою конструкцію, яка служить для закриття шляху, в основному, автомобільного транспорту в межах руху поїзда або на КПП підприємств. Сучасні шлагбауми є досить автоматизованими за рахунок використання електронних блоків. Зручність використання електроніки полягає, насамперед, у тому, що процес фіксації шлагбаума у відкритому чи закритому положенні може проводитися на певному віддаленні від самого об'єкта. Ще одним плюсом автоматичного шлагбаума є те, що він може бути відкритий або закритий за допомогою спеціального ключа, або магнітної стрічки на пластиковій картці.

Розглядаючи загальну конструкцію шлагбаумів і технологію їх роботи, виділимо основні елементи. Конструкції має два основних вузла, об'єднаних в цілу систему – шлагбаум. Перший вузол шлагбаума включає безпосередньо коробку механізму і має назву на жаргоні людей, пов'язаних з охороною – стійка або тумба. Друга частина будь-якого шлагбаума – це стріла, перегороджують проїзд. На додаток до цих двох обов'язковим вузлам, може існувати опорний механізм для стріли, який встановлюється на іншій стороні проїзду.

Стійка шлагбаума – в ній безпосередньо і міститися весь його механізм – електродвигун, проводи й система зв'язку. Корпус стійки виконаний з відповідних матеріалів, здатних переносити різні погодні умови і спроби вандалізму. Установка стійки повинна проводитися з урахуванням виритого фундаменту. Якщо знехтувати фундаментом, то з часом шлагбаум може почати відхилитися від початкового положення, що значно погіршить його експлуатацію і зовнішній вигляд.

Стріла, як було вказано вище, служить безпосередньо для створення фізичної перешкоди для транспорту. Матеріалом для виготовлення стріли служить в основному алюміній або рідше нержавіюча сталь. Перетин стріли може відрізнятися, основні види перерізів – прямокутний, трикутний і круглий. Якщо довжина стріли досить велика, то доцільно буде встановити фіксатор стріли або уловлювачі, які будуть фіксувати її на протилежній стороні від стійки. Якщо цього не зробити – стріла може почати деформуватися.

Будь шлагбаум обладнаний технологією аварійного вимкнення у разі потреби.

На сьогоднішній день, шлагбауми мають широкий спектр різного роду аксесуарів, наприклад, сигналізаційної лампи, пристроїв фото фіксації, є додаткові блоки клавіатури для кодового доступу на територію і багато іншого. Все вищеперелічене монтується на стійку шлагбаума. При наявності додаткових аксесуарів допускається можливість автоматичного закриття чи відкриття стріли шлагбаума.

Говорячи про переваги сучасних шлагбаумів, можна сказати, що багато фірм встановлюють на КПП такі шлагбауми з ряду причин. Шлагбауми, на відміну від, наприклад, воріт, володіють більшою пропускною здатністю при великому потоці машин, оскільки шлагбаум працює швидше воріт. Шлагбаум має не надто громіздкий вигляд, плюс, в порівнянні з тими ж воротами, шлагбаум володіє більш легким процесом монтажу – процес установки шлагбаума набагато простіше і швидше, ніж установка масивних воріт.

Підбивши підсумок, варто зазначити, що наявність шлагбаума на в'їзді забезпечує не тільки додаткову охорону, контроль і зручність, а й надає значної солідності фірмі і закладу, який його експлуатує.